NIKOL WRITES_______________ FOOD______________ BEAUTY_______________ OTHER

Pojď, dáme si čelenž, Poznej sám sebe

3. března 2018 v 21:36 | Nikol |  Nikol writes
V minulé článku jsem naťukla cosi, jako challenge. Je to teď takové moderní, často používané slovo. Nicméně to vystihuje přesně to, co se budu snažit dělat. Protože jsem plánovací typ a ráda si všechno hezky nalajnu, budu to provozovat i v tomto případě. Ty
Takže abych to celé nějak popsala. V poslední době se snažím, abych svůj život pořádně prožívala, ne jenom přežívala. Vychutnávám si ty šťastné okamžiky, dělám si radost, věci si nevyčítám. Je to velmi náročné, ale slibuji Vám, že čím víc se budete snažit se zdokonalovat sám v sobě, uvidíte výsledky.
Tuhle mojé čelenž jsem rozdělila do pěti oblastí. Jestli máte něco společného se školstvím, učitě tyhle oblasti nějakým způsobem poznáte. Cílem celého projektu je, smířit se sama se sebou, zdokonalovat se, zklidnit svojí mysl a tělo a naučit se třeba něčemu novému. Nedokážu absolutně říci jak mi to půjde, ale můžeme se o to společně pokusit.
Myslím si, že by mohlo stačit něco okolo 10 - 14 dní. Koupíme si nějaký hezký zápisník, který nám bude sloužit po celých čtrnáct dní jako náš nejlepší kamarád. Já jsem si koupila tenhle:

Do něj si můžeme zapisovat svoje veškeré myšlenky, poznatky, jídelníčky atd. POZOR! Když vám něco nevyjde, rozhodně to nevzdávejte, nebo nezačínejte od znovu. Má vás to poučit, vyzkoušet jak budete reagovat, nemá vás to nijak stresovat. Je jedno kdy začnete, můžete klidně i nějaké odpoledne. Nebo večer. Záleží jen a jen na Vás. Ale abych to tady moc neokecávala, jdeme na to.

Na začátku si sepište, Vaše dlouhodobé cíle. Může jich být nespočet. Od zhubnutí 15 kilo až po domečku na Bahamách. V průběhu těch dvou týdnů si můžete dalsí připisovat. Poté si dejte cíle krátkodobé. Ale pozor, musí to být něco, co je opravdu reálného dokázat. Tím pádem to nebude nic náročného. Jasně, můžete přitvrdit, ale přiznejme si, že asi uplně nestihnete třeba výlet do Holandska žejo. Ikdyž kdo ví :)
Když si dáte všechny cíle, je čas začít.

1. Tělo
- obden si zacvičit něco lehkého
- být co nejvíce času venku, zařazovat procházky
- jíst co nejvíce clean ( přeberte si sami, na jaké stravě se cítíte nejlépe, já budu volit co nejvíce rostlinou stravu, vyřadím lepek a laktozu, průmyslově zpracované výrobky a podobně)
- používat rostlinnou kosmetiku, když nemáte, co nejvíce zminimalizovat , ubrat jednu vrstvu z líčení, nebo se líčit co nejméně, smířit se se svojí přirozenou "krásou", kdo používá žehličku na vlasy - dát si půst!
( já si budu snažit vystačit s bambuckým máslem, růžovou vodou, micelárkou od urriage, krém na pleť od havlíka, sprcháčem od alverde, vlasy si budu mýt veganským šamponem z rossmanu a pastu na zuby se přiznám neřeším.., co se týče dekorativní, budu používat to co mám, zkusím ubrat linky na oči, ale zase více používat třeba rtěnky)

2. Psychika
- každý den 15 minut meditovat, na nic nemyslet, zklidnit hlavu a dýchat
- psát si deník, stačí krátce, vypsat vždy alespoň tři věci, z kterých máte za den radost, nebo se vám povedly
- snažte se po celých čtrnáct dní na nic netlačit, všemu nechat volný průběh (tzn. např. už dlouho se snažíte naučit háčkovat, ale za boha nemůžete přijít na ten grif. Vyprdněte se na to, a snažte se od toho co nejvíce odprostit. A až bude vhodná chvíle, zase si k tomu sedněte. Nebo - hrozně chcete chodit s tímhle klukem, ale on ne a ne asi Vás všimnout? Zkuste to nechat být. Uvidíte, že je to to nejlepší řešení)
- nekouřit, nepít alkohol, kávu, snažit se nekoukat na TV, omezit buď facebook, nebo instagram, popřípadně jinou sociální siť

3. Ten druhý
- snažit se lidem odpovídat upřímně, nelhat, s klidem říkat ne a nebavit se s lidmi, kteří vás nezajímají, nebo jsou negativističtí a nikdy vám nijak nepomohli, nebo jsou sebestřední, těmhle lidem upřímně říci, co si myslíte
- říkat lidem, že je máte rádi, udělat jim něčím rádost
- napsat někomu, komu jste dlouho nenapsali

4. Společnost
- navštívit nějakou společenskou akci - ples /výstavu/ kino/ divadlo/
- jít s kamarádkou, přítelem na brunch/ večeři/ oběd...
- přečít, začít číst nějakou knihu, nejlépe spojenou se školou, nebo tím, co vás zajímá, ale něco vás naučí
- vykašlat se na to, co si o vás ostatní myslí!!

5. Svět
- sepsat si, jaké země by jste chtěli navštívit a vyhledat na internetu, jak by jste to mohli zařídit
- určitě máte nějaký wish list materiálních věcí, které by jste si chtěli koupit. Sepište si to na papír, vždycky když vás napadne něco nového ke koupi. Stejně tak, když budete v nějakém obchodě a máte chuť si koupit něco nového, nejprve si to napište a až po těch ukončených čtrnácti dnech se na to podívejte a zvažte, zda to skutečně potřebujete. Když vás to nechá chladnými, vyprdněte se na to, když to stále chcete, kupte si to.
- zkuste šetřit, přemýšlet o penězích, neukupujte blbosti


Takže tohle jsou věci, kterých se budeme držet. Sama uplně nevím, jestli to bude reálné a splnitelné, ale můžeme si klidně ty dny prodloužit. Důležité je, nad tím alespoň popřemýšlet. A když si nakonci uvědomíte, nebo změníte alespoň jednu věc, bude to úspěch. Na konci si sepište, co všechno vám to dalo nebo vzalo. Co by jste příště udělali jinak a proč. Rozeberte si svůj život, vaše jednání. Poučte se. Rozhodně nevynechávejte svoje povinnosti.
Jak si to představuji já?
Den předtím si připravím jídlo na druhý den. Ráno si udělám vodu s citronem, když bude čas, dám si ranní jogu a sprchu,namaluji se, když ne, udělám to po práci. V práci se budu snažit dodržovat alespoň část všech zásad k ostatním lidem. Po příchodu domů půjdu na chvilku ven, můžete to spojit s meditací. Zacvičím si. Poté si dám nějakou večeři. Po večeři si dám sprchu, sednu si k "deníčku" a sepíšu si daný den. Připravím zase jídlo. Přečtu si nějakou knihu. Lehnu si do postele a už na nic nebudu myslet. Budu se také snažit, abych neměla žádné moc velké prodlevy. Tzn, že polehávání na gauči neexistuje. Čas jde využít smysluplněji.

To je z mé strany zřejmě vše. Sama jsem na sebe zvědavá. Začínám klasicky od pondělka, tak mi držte palce!
Jestli máte zájem, sledujte instagram - nikolwrites, kde se můžeme vzájemně podporovat a psát svoje zkušenosti
Hezký den a pevné nervy, přeje Nikol :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama